Z Nepomuku na Prahu, druhý největší brdský vrchol

Praha, druhý nejvyšší vrchol Brd

8,5 kmBrdy

Okruh začíná v Nepomuku (nedaleko Rožmitálu pod Třemšínem) a stoupá po modré lesní cestou Planýrka a serpentinami Dřevěnky ke křižovatce Svatý Jan. Na hlavní žluté hřebenové trase odbočíme vlevo k Praze (844 m), druhému nejvyššímu vrcholu Brd. Na vrcholu stojí 60 m vysoká železobetonová věž, na které je umístěn meteorologický radar, televizní vysílač, převaděč a další zařízení.

Čákova vyhlídka, na odbočce ze žluté vlevo, umožňuje jižní pohled na 70 km vzdálenou Šumavu. Severozápadně nedaleko vrcholu Prahy, na odbočce ze žluté vpravo, jsou patrné zbytky ostění bývalé německé radarové ústředny. Odtud je velmi pěkný západní rozhled přes Padrťské rybníky na Plzeň. Dále klesáme po žluté a na křižovatce Pod Hubertkou se vydáme doleva po modré, ze které odbočíme vlevo a pokračujeme po cyklotrase 2251 kolem Červeného lomu zpět do Nepomuku.

Zajímavosti na trase

Praha, druhý nejvyšší vrchol Brd * telekomunikační a radarová věž * Čákova vyhlídka, rozhled na 70 km vzdálenou Šumavu * zbytky německé radarové ústředny, odtud západní pohled na Plzeň